سوالات متداول
سوالات متداولی که بيشتر پرسيده می شود:
  • برای استفاده از FAX.IR به چه چیزهایی نیاز دارم؟
    شما فقط بایستی به اینترنت دسترسی داشته باشید، و یک حساب کاربری در FAX.IR ایجاد کنید. شما به دستگاه فکس، خط تلفن و هیچ نرم افزار و یا سخت افزاری نیاز ندارید.
  • اگر سرویس خود را تمدید نکنم، شماره ام را از دست خواهم داد؟
    درصورت اتمام اشتراک انفرادی ساده و انفرادی پیشرفته مشترک به هر دلیلی و عدم تمدید آن تا يک ماه برای افرادی که شماره تصادفی دارند و سه ماه برای افرادی که شماره انتخابی یا طلایی دارند و اتمام اشتراک سازمانی مشترک به هر دلیلی و عدم تمدید آن تا دو هفته، شماره فکس تخصيص داده شده به وی آزاد شده و به فرد ديگری تعلق می گيرد. در اشتراک انفرادی، نوع اشتراک نيز از ساده يا پیشرفته به اشتراک رایگان تغيير می يابد.
  • آیا می‌توانم شماره تلفن همراه و یا شماره فکس قبلی خود را برروی شماره FAX.IR دایورت کنم؟
    بله، با تماس با مخابرات منطقه خود از چگونگی انجام دایورت مطلع شوید.
  • تعداد فکس های ارسالی من کم است. آیا برای ثبت نام باید عضویت ساده يا پیشرفته را انتخاب نمایم؟
    شما می توانید اشتراک رایگان را انتخاب نمایید که در این نوع اشتراک امکان ارسال 10 صفحه فکس رایگان در هر ماه را دارید و برای ارسال مازاد بایستی شارژ اضافی خریداری نمایید. امکان دریافت فکس در این نوع اشتراک وجود ندارد.
  • آیا می‌توانم با موبایل فکس ارسال و دریافت کنم؟
    بله، شما می‌توانید از طریق نرم افزار موبایل فایل‌های موجود در گوشی خود را بارگذاری کرده و یا حتی در همان لحظه از متنی عکس گرفته و ارسال نمایید. این نرم افزار با سیستم‌عامل های iOS و اندروید سازگار است.
سایر سوالات:
  • آیا برای کاهش زمان ارسال فکس راه حلی وجود دارد؟
    با توجه به محدودیت های موجود بر روی خطوط تلفن مدت زمان ارسال فکس طولانی می باشد. اما پیشنهاد می گردد برای کاهش این مدت زمان، فکس ارسالی خود را در حالت "بهینه شده برای فکس" قرار داده و فکس را ارسال نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت "بهینه سازی اسناد" مراجعه نمایید.
  • فکس های من با کیفیت پایین در مقصد دریافت می شود، آیا برای ارتقاء کیفیت راه حلی وجود دارد؟
    کیفیت فکس ها به محتوا و نوع فایل انتخابی بستگی دارد اما برای افزایش ارتقا، شما می توانید فکس خود را در حالت "بهینه شده برای فکس" قرار داده و فکس را ارسال نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت "بهینه سازی اسناد" مراجعه نمایید.
  • اگر اینترنت من قطع شود، فکس های من دریافت نمی شود؟
    خیر، اگر اینترنت شما قطع شود نیز فکس شما دریافت می شود و هر زمان به اینترنت دسترسی داشته باشید، می توانید فکس دریافتی خود را ببینید.
  • اگر کسی بخواهد با یک فکس سنتی برای FAX.IR من فکس ارسال کند چطور باید عمل کند؟
    از تهران فقط شماره فکس شماره گیری شود، مثال:89780000
    از خارج تهران (داخل ایران) قبل از شماره فکس، کد تهران (021) نیز شماره گیری می شود، مثال: 02189780000
    از خارج ایران قبل از شماره فکس، کد کشور (0098) به همراه کد تهران (21) نیز شماره گیری می شود، مثال: 00982189780000
  • چطور می توانم یک فکس ارسال کنم؟
    وارد سایت FAX.IR یا نرم افزار موبایل FAX.IR (سازگار با سیستم عامل های iOS و اندرويد) شوید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در صفحه ارسال فكس شماره فکس مقصد را وارد نمایید، متن مورد نظر را تایپ و یا فایل خود را بارگذاری و ارسال نمایید.
  • چطور می توانم یک فکس دریافت کنم؟
    از طریق دریافت SMS از دریافت فکس آگاه می شوید، می توانید از طریق پنل خود در FAX.IR، فکس خود را ببینید، یک نسخه از فکس به ایمیل شخصی شما نیز ارسال می شود.
  • آیا برای دریافت فکس، کامپیوتر باید همیشه روشن باشد؟
    خیر، نیازی به روشن بودن کامپیوتر نیست، ضمن اینکه هر وقت فکسی دریافت کنید، SMS اعلام دریافت فکس از طرف FAX.IR برای شما ارسال می شود.
  • چه حجمی را می توانم در یک فکس بارگذاری و ارسال نمایم؟
    شما می توانید تا حجم 5 مگابایت را در یک فکس بارگذاری کنید.
  • با FAX.IR چه نوع فایل هایی را می توان ارسال کرد؟
    DOCX، DOC، TXT، TIFF، PDF، XLS، XLSX, JPG
  • آیا سرویس FAX.IR من امن است؟
    بله، ارسال و دریافت فکس شما کاملاً بصورت خصوصی و امن انجام می شود و هیچ شخصی به فکس های شما دسترسی ندارد.
  • آیا امکان مشاهده اطلاعات حساب من در FAX.IR وجود دارد؟
    بله، شما می توانید با کلیک بر روی گزینه حساب من اطلاعات حساب خود را مشاهده و از میزان شارژ مصرفی، شارژ باقیمانده و ... آگاه شوید.
  • آیا از سرویس FAX.IR می توان برای خارج از ایران نیز استفاده کرد؟
    بله
  • اگر تعداد صفحات رایگان یک ماه من تمام شود و نیاز به استفاده از FAX.IR مازاد بر آن تعداد داشته باشم، راهی وجود دارد؟
    بله، بایستی شارژ اضافی خریداری کنید.
  • اگر فکسی را ارسال کنم و در مقصد دستگاه فکس خاموش باشد چه اتفاقی می افتد؟
    شما گزارش ارسال ناموفق همراه با ذکر دلیل را در بایگانی FAX.IR، ایمیل و SMS دریافت می‌کنید. همچنین شما می‌توانید با انتخاب گزینه ارسال مجدد فکس خود را دوباره ارسال نمایید. برای کسب اطلاع از نحوه انجام این کار می توانید به راهنمای ارسال فکس مراجعه نمایید.
  • چگونه می توانم شماره تلفن خود را در FAX.IR تغییر دهم؟
    در قسمت تنظیمات شما می توانید تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید.
  • اگر ارسال من ناموفق بود آیا از مقدار شارژ من کسر می شود؟
    درصورتی که ارتباط مخابراتی با فکس مقصد بر قرار شود، یک صفحه از صفحات شما کسر خواهد شد. اما در موردی که فکس مقصد اشغال باشد، هزینه ای کسر نخواهد شد.
  • اگر فکس قبلی خود را برروی FAX.IR دایورت کنم، چه اتفاقی می افتد؟
    تمام فکس هایی که به شماره قبلی شما ارسال می شود، از طریق شماره FAX.IR شما دریافت می شود.
  • اگر یک شارژ ماهانه داشته باشیم و این شارژ تمام شود، بایستی تا ابتدای ماه آینده منتظر بمانیم و سپس شارژ مجدد انجام دهیم؟
    خیر، پس از اتمام شارژ، شما می توانید شارژ اضافی خریداری نمایید.
  • آیا می توان فکس با ابعادی غیر از A4 مثلاً A3 ارسال و دریافت نمود؟
    به دلیل اینکه عمده دستگاههای دریافت فکس، فکس را بصورت A4 می گیرند، FAX.IR نیز فکس های دریافتی شما را مانند آنچه در خروجی پرینتر A4 می بینید، ارسال و دریافت می کند.
  • آیا امکان ارسال فکس به داخلی های یک شرکت وجود دارد؟
    بله، برای کسب اطلاع از نحوه انجام این کار می توانید به راهنمای ارسال فکس مراجعه نمایید.
  • اگر بخواهیم شماره تلفن خود را به یک نفر در خارج از کشور بدهیم چطور عمل می کنیم؟
    ابتدا کد کشور (مثلا 98+) به همراه کد شهر (مثلا 21) و مابقی ارقام مقصد نوشته شود. مثال: 982189780000+
  • آیا می توانم همزمان برای چند شماره فکس ارسال کنم؟
    بله، شما می توانید بطور همزمان 500 فکس ارسال نمایید.
  • فاصله بین عضویت در FAX.IR و فعال شدن آن چقدر است؟
    همزمان با ثبت نام فکس شما فعال خواهد شد.
  • وقتی کسی می خواهد برای من فکس ارسال کند با بوق اشغالی مواجه می شود مشکل چیست؟
    وقتی تعداد صفحات باقیمانده رایگان و مبلغ شارژ اضافی باقیمانده شما صفر باشد با این مشکل مواجه می شوید، در این حالت شما نمی توانید فکسی ارسال و یا دریافت نمایید. اطلاعات وضعیت حساب در بخش حساب کاربری قابل مشاهده است.
  • چرا فکس هایی که از شهرستان برای من ارسال می شود را نمی توانم دریافت کنم؟
    شماره فکس شما مربوط به تهران می باشد و چنانچه از خارج از تهران فکسی برای شما ارسال شود، بایستی قبل از شماره فکس، کد 021 نیز شماره گیری شود.
    مثال: 02189780000
    و چنانچه از خارج از ایران فکسی برای شما ارسال شود، بایستی با کد 009821 شماره گیری شود.
    مثال: 00982189780000
  • رمز عبور خود را فراموش کرده ام، چطور می توانم وارد حساب کاربری خود در FAX.IR شوم؟
    وارد سایت FAX.IR شوید، در قسمت ورود اعضا، بازیابی رمز عبور را انتخاب و آدرس ایمیل ثبت شده در FAX.IR را وارد نموده و ارسال کنید. لینک رمز عبور به همان آدرس ایمیل شما ارسال می شود.
  • آیا می توان شماره FAX.IR خود را خودم انتخاب نمایم؟
    بله، در قسمت عضویت، با انتخاب گزینه شماره انتخابی يا طلایی شما می توانید شماره اختصاصی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • آیا اعتبار باقیمانده یک ماه FAX.IR من به ماه بعد انتقال داده می شود؟
    تعداد صفحات رایگان شما فقط مربوط به همان ماه است و به ماه بعد انتقال داده نمی شود.
  • آیا مقدار شارژ اضافه من به ماه بعد انتقال داده می شود؟
    اگر حساب خود را برای ماه بعد تمدید کنید، شارژ اضافه ماه جاری نیز به ماه بعد منتقل می شود.
  • تفاوت شماره تصادفی، انتخابی و طلایی چیست؟
    شماره تصادفی به شماره‌ای گفته می‌شود که توسط سیستم به صورت تصادفی به مشترک اختصاص داده می‌شود. شماره انتخابی شماره‌ای می‌باشد که مشترک چهار رقم آخر آن را به دلخواه انتخاب می‌نماید.
    شماره طلایی به شماره رندی گفته می شود که توسط مشترک انتخاب شده و بنا به میزان رند بودنشان نرخ های متفاوتی دارند.
  • آیا می‌توانم به جزئیات هزینه کسر شده برای ارسال و دریافت هر فکس دسترسی داشته باشم؟
    بله، در قسمت بایگانی فکس‌های دریافتی و یا ارسالی، با کلیک بر روی عدد هزینه‌ی آن فکس می‌توانید به این گزارش دسترسی داشته باشید.
  • چرا بعضی وقت‌ها با ارسال یا دریافت یک صفحه فکس، صفحات بیشتری از تعداد صفحات رایگان من کم می‌شود؟
    برای اطلاع از وضيعت تعداد صفحه کسر شده به قسمت بایگانی ارسالی و یا دریافتی حساب کاربری خود مراجعه و برروی عدد هزينه کلیک نمایید. لازم به توضیح است که یک صفحه فکس معادل 60 ثانیه زمان برای ارسال و یا دریافت فکس می‌باشد و هزینه هر SMS اطلاع‌رسانی نیز معادل یک صفحه فکس می‌باشد.
    همچنین تعرفه ارسال فکس به خارج از تهران متفاوت می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر به "نرخ ارسال فکس" مراجعه نمایید.
  • برخی مواقع هنگام ارسال و يا دريافت فکس با پيغام خطای E یا U مواجه می‌شوم، علت این خطاها چيست؟
    لیست خطاهایی که در فرایند ارسال ممکن است رخ دهد:
    U000 عدم امکان خواندن یا تبدیل محتوی فایل
    E100 عدم دریافت میزان سکوت مورد نظر (عدم امکان هماهنگی دو دستگاه)
    E103 دریافت سیگنال قطع تماس از طرف فرستنده
    E124 قطع غیر منتظره تماس در مرحله B ارسال
    E125 عدم دریافت Digital Transmit Command یا Digital Identification Signal
    E126 عدم پشتیبانی پروتکل (T.30 T1 timout)
    E128 قطع ارتباط به صورت ناقص از طرف مقابل
    E129 قطع به دلیل نیاز به مداخله اپراتور در مقصد (معمولا در صورت تمام شدن برگه های سمت مقصد یا پر شدن حافظه دستگاه مقصد رخ می دهد)
    E132 عدم امکان انتقال صفحه (عدم هماهنگی با تمام نرخ های سیگنالینگ پشتیبانی شده)
    E133 عدم امکان انتقال صفحه (به دلیل مداخله اپراتور در مقصد)
    E134 خطای پروتکل فکس (دریافت فریم ناشناخته)
    E136 عدم دریافت Digital Command Signal
    E137 عدم امکان تفاهم در مورد سرعت انتقال بین دو دستگاه حتی با حداقل سرعت ممکن
    E139 عدم دریافت پاسخ به سیگنال Receiver Ready
    E140 عدم دریافت پاسخ مناسب به سیگنال Receiver Ready
    E141 عدم دریافت پاسخ به سینگال Continue to Correct
    E143 خطا در انتقال کامل داده Error Correction Mode
    E146 عدم دریافت پاسخ مناسب به سیگنال Page Partial Signal
    E147 عدم دریافت پاسخ به سیگنال Page Partial Signal
    E149 خطای نامشخص در مرحله C ارسال
    E150 عدم دریافت پاسخ به سیگنال Multiple Signal به معنای اتمام ارسال صفحه جاری و وجود صفحه های بیشتر
    E151 عدم دریافت پاسخ به سیگنال EOP به معنای اتمام صفحات ارسالی
    E333 عدم امکان برقراری تماس
  • تفاوت تمدید اشتراک و خرید شارژ اضافی چیست؟
    هزینه اشتراک ماهیانه مانند هزینه آبونمان برق و یا تلفن می‌باشد. این هزینه تنها بابت اشتراک است و شامل تعدادی صفحات رایگان برای ارسال و دریافت در هر دوره می‌باشد. برای استفاده مازاد بر صفحات رایگان بایستی شارژ اضافی خریداری شود.
  • زمانی‌که شارژ اضافی خرید می‌کنیم به تعداد صفحات رایگان در ماه صفحه‌ایی اضافه نمی‌شود، آیا با وجود این‌که صفحه‌ایی به ما اضافه نمی‌گردد باز هم می‌توان ارسال و دریافت فکس داشت؟
    بله، مبلغ به مقدار شارژ اضافی شما افزوده شده و هرچقدر که ارسال و دریافت فکس داشته باشید از مبلغ شارژ اضافی‌تان کم می‌شود .
  • پوشه هرزنامه چیست؟
    براساس الگوریتم‌هایی که توسط تیم فنی محاسبه و طی دوره‌های معین بازنگری می‌شود، فکس‌های تبلیغاتی و انبوهی که برای شما ارسال می‌شود در این پوشه بایگانی می‌گردد. بابت دریافت این فکس‌ها از حساب کاربری شما هزینه‌ای کسر نمی‌گردد.






English Powered by AFR@NET
Copyright © 2017 Atrisa Co. All rights reserved
فکس
خانه
ورود اعضا
قابلیت‌ها
امنیت سرویس
موبایل
عضویت
تعرفه‌ها
عضویت
پرداخت پیش‌فاکتور
سازمان‌ها
ارسال هدیه
پشتیبانی
راهنما
وب سرویس
سوالات متداول
درخواست افزودن قابلیت
تماس با ما
درباره ما
در رسانه ها
گواهینامه‌های دریافتی
قوانین و مقررات
فرصت‌های شغلی